CONCERTS · WORKSHOPS · PERFORMANCES


03 SEP 2022 14:00 - 01:00


SONGØ

Deze “internationale” ontmoeting wordt gekenmerkt door taalkundige verscheidenheid, gedragen door Sisanda’s virtuoze stem in het Engels en Xhosa – Sisanda’s moedertaal – maar ook in het Frans en Mooré, de taal van Petit Piment. 

SONGØ bestaat uit de Zuid-Afrikaanse zangeres Sisanda Myataza (sinds kort woonachtig in Bristol), Yoann Minkoff en Mael Loeiz Danion (respectievelijk gitaar/backing vocals en keyboards/productie van City Kay) en de Burkinese drummer & multi-instrumentalist Petit Piment (die zich onlangs in Rennes vestigde na de tournee van zijn band Baba Commandant).

Geboren in de zomer van 2018 tussen Rennes en Bristol, heeft de SONGØ crew de composities van elk gebundeld en is erin geslaagd om een veelheid aan invloeden te vermengen. Al snel kwamen er bijzondere kleuren tevoorschijn, die een resoluut organische popmuziek lieten horen, besprenkeld met elektronische elementen, die soul, trance en Afro-psychedelica vermengde. 

Meril Wubslin

Als trio, gericht op stemharmonieën, gitaardialogen, herhaling en onstuimige ritmes, ontwikkelt Meril Wubslin live een grote organische kracht. De muzikanten komen in direct contact met het publiek en lokken een trance uit.

Een repetitieve muziek met een folkloristische achtergrond en traditionele en experimentele klanken die je zullen hypnotiseren.

Meril Wubslin, gevestigd in Lausanne & Brussel, is het muzikale project van Christian Garcia-Gaucher, gitarist-componist van Velma en Valérie Niederoest (Toboggan/Wild Guys), met Jérémie Conne (Toboggan/Rosqo).

CROLLES

“Het geluid van CROLLES binnenkomt, je reinigt, je ontroert, je dwingt je nek op te heffen, je blootgeeft, je kraakt, je schreeuwt”. Het is verbazingwekkend hoe “je verkruimelt onder de stroom van woorden, je huilt…

CROLLES, “is twee vrouwen trippend op de beat, met muzikale tunes en chique muzen”.

Leïla en Amandine zijn allebei actrices, zangeressen, wonen in Brussel en hebben crolles. 

Het duo werd geboren tijdens de tweede opsluiting, toen zij, al gewend aan het vermengen van hun stemmen en het vanzelfsprekend vinden, zich realiseerden dat zij beiden schriften vol teksten in wording hadden: gedichten, slams, liedjes die gewoon wachtten om geboren te worden.

Het samenstellen van een set die zij konden delen in de huiskamers van hun geliefden werd plotseling van vitaal belang. Dus vertrokken ze naar Zwitserland voor een eerste residentie in januari 2021. Sindsdien zijn zij doorgegaan met het ijzer te smeden (want het is gloeiend heet), liedjes te schrijven, concerten te geven in particuliere en openbare ruimten. Ze spelen in België, maar ook in Zwitserland en Frankrijk. 

Wat zij verkiezen is een intieme ontmoeting met het publiek die a capella zowel in de muziek als in de stiltes mogelijk maakt, een gevoel van diepe uitwisseling, een tijd om samen te vibreren, essentiële momenten van magie.

Meridian Brothers

Cumbia met elektrische gitaar, vallenato, latin funk/rock, salsa, traditionele accordeonmuziek en elektrische orgelmuziek zijn enkele van de door de groep ontwikkelde stijlen.

Meridian Brothers, afkomstig uit Bogota, Colombia, is een hedendaagse neo-tropicalistische groep die in 1998 werd opgericht vanuit de interesses van Eblis Álvarez (componist en multi-instrumentalist) als een muzikaal laboratorium voor een klein publiek en destijds werd gedistribueerd in cassette-formaat.

De stijl van Meridian Brothers maakt deel uit van de Colombiaanse neo-tropicalistische beweging van het begin van de 21e eeuw. De wortels van de groep liggen in het kortstondige Ensamble Polifónico Vallenato, waarvan de leden (waaronder Eblis Álvarez) zich toelegden op het experimenteren met invloeden van de traditionele Colombiaanse muziek, zoals vallenato, cumbia, bullerengue, het “palenquero”-sextetformaat, het “Gaita”-formaat, enz.

Meridian Brothers stelt een experimentele lijn van deze oorsprong voor met een steeds veranderend, hoogst persoonlijk en histrionisch voorstel.

De groep heeft in Latijns-Amerika een reputatie als cultgroep verworven en is door muziekjournalisten gecatalogiseerd als een futuristisch avant-gardistisch voorstel, dat door zijn geluid, stijl en theatrale expressie reminiscenties aan de Latijnse muziek heeft overgehouden.

Black Flower

Contrast geeft kleur aan ons leven en aan de muziek van Black Flowers.
Een wildernis van bedwelmende toonladders, harmonieën & grooves geeft de luisteraar het gevoel LEVEND te zijn.

Het exotische en het excentrieke worden dansbaar en toegankelijk. Is dat vreemd? – Ja, maar eigenlijk niet.

De spirituele trance wordt de erotische sensualiteit. Is dat gepast? – Nee, maar eigenlijk Ja.

De melancholische ingetogen stemming wordt de instinctief wilde uitbarsting van energie. Is dat gezond? – Ja, maar ook zeer wenselijk.

Deli Teli

60’s griekse revival
Verzameld rond het heilige drieluik: bongo, bouzouki en farfisa-orgel, laat de Grieks-Marseille band Deli Teli de vergeten hits van Laïko herleven.

Dit is de muziek die de Atheense nachten in vuur en vlam zette op het moment dat Saint-Tropez swingde op de klanken van Yéyé. Deli Teli mengt, met een subtiele dosis mediterraan melodrama, de hits van dit mythische tijdperk met een 60’s rock sound en predikt daarmee een collectief, sensueel en zonnig gewiebel op de dansvloeren van de rest van de wereld.

Amami

AMAMI is een trio uit Genève dat een opwindende mix van dancehall, tropical beats en dub speelt.

Opgericht door de leider van Imperial Tiger Orchestra, treedt AMAMI op met een drumcomputer, zware delay, een stem die zowel ruig als scherp is, dubsirenes, krachtige toetsen, bas en een elektronische trompet. Het trio bestaat uit Raphaël Anker (Imperial Tiger Orchestra), Gab Gebrezghi (Ghostape, Tapes Adventures, Uberreel) en Ines Mouzoune. Dansen zul je! De debuut EP Giant is afgelopen september verschenen op Bongo Joe Records

Lou K

Troost zoeken in metafoor voor een verbeelding die redt. De vertolking, die verschillende vormen van geweld in het Frans bezingt, wil lichtgevend zijn om donkere teksten in evenwicht te brengen. Paradox wordt een handtekening.

Van zelfvertrouwen tot rebellie, Lou K’s songs verkennen meerdere vormen van expressie door middel van een luchtige en melancholische rock. 

Lou K, aanvankelijk een soloproject van de multi-disciplinaire kunstenares Lucie Lefauconnier, belichaamt een vreemde ruimte, waarin het onmogelijk wordt te spreken. Zodat ondergrondse verhalen een andere vorm aannemen.

Lou K wordt nu vergezeld door drie musici die elkaar hebben ontmoet tijdens de Secrètes Sessions die Francofaune in september 2020 organiseerde: Alice Vande Voorde (La Chiva Gantiva, Kùzylarsen), Leslie Gutierrez (Pega) en Thècle Joussaud (Lylac, Jonathan Bénisty).

Ysmé

Ze is een van de rijzende sterren van de Belgische urban scene en haar naam is Ysmé.
Met haar harde teksten nodigt ze ons uit in haar delirante en kleurrijke wereld.

Ze rapt en ze heeft dingen te zeggen. Ysmé, die eind vorig jaar meedeed aan de muziekwedstrijd ‘Sound Track’, is een van de drie winnaars die in de finale van de AB op 19 december 2021 zullen worden gekozen.

About

Open to all, environment-friendly, festive, familiar, situated in a magnificent Brussels site, Forest Sounds encloses the Belgian summertime in style.
Powered by Le Palais des Sciences (Antitapas Night), the BRASS (Cultural center of Forest) and the Municipality of Forest.

LOCATION

Abbaye de Forest
stib Tram – Sint Denis – 32-82-97
Stib Bus – Sint Denis : 50-54-74 – N12
Villo! – 234 – ST DENIS / ST DENIJS – 236 – MAISON COMMUNALE DE FOREST/VORST GEMEENTEHUIS

The site is easily accessible by bike and public transport. A bike parking will be placed near the main entrance.

FOREST ABBEY

Forest Abbey was a Benedictine Abbey founded in 1105, beside a creek, a tributary of the Zenne, southwest of the city of Brussels, Belgium in the municipality of Forest.

The abbots of Affligem Abbey, which had been the ecclesiastical owners of the parish since the bishop of Cambrai ceded it to them in 1105, decided to build a priory for women in Forest, which would eventually become Forest Abbey. The first prioress was named in 1239. Also in the 13th century, the Romanesque church of Saint Denis was rebuilt in the newer Gothic style. The neighbouring abbey church was rebuilt in the 15th century.

Relics of Saint Alena, whose cult was popular in the region, were formerly kept both in the parish church and in the abbey church, but since 1796 only in the parish church.

Much of the abbey was destroyed by fire on 26 March 1764.The abbey was suppressed on 8 October 1796 and sold the following year. The buildings that survived the dismantling are now owned by the Brussels municipality of Forest, and are used as a cultural centre for seminars, banquets and exhibitions. The Abbey and the site were classified as a historical monument in 1994.

Playlist #ForestSounds2022

À propos

Ouvert à tous, respectueux de l’environnement, festif, familial, situé au cœur d’un magnifique site bruxellois, Forest Sounds clôture l’été en beauté !
Une initiative du Palais des Sciences (Antitapas Nights), du BRASS (Centre Culturel de Forest) et de la Commune de Forest.

NOUS TROUVER

Abbaye de Forest 
stib Tram – Sint Denis – 32-82-97
Stib Bus – Sint Denis : 50-54-74 – N12
Villo! – 234 – ST DENIS / ST DENIJS – 236-MAISON COMMUNALE DE FOREST/VORST GEMEENTEHUIS

L’entrée principale du festival se fera via la place saint Denis.  L’abbaye est facilement accessible en vélo et en transports en commun. Un parking vélo sera disponible.

L’ABBAYE DE FOREST

L’abbaye de Forest fut fondée en 1106, au bord d’un ruisseau, à 5 km au sud de la ville de Bruxelles. Durant un siècle, la communauté a habité le prieuré en demeurant sous l’autorité de l’abbé d’Afflighem. En 1239, la première abbesse de Forest fut élue. Dames et jeunes filles des meilleures familles de l’aristocratie et de la haute bourgeoisie se joignaient à la communauté, qui bénéficiait donc de donations et de dots permettant de faire des acquisitions. L’abbaye bénédictine fonctionnait alors comme une petite ville en autarcie.

À partir de la fin du xve siècle, les troubles ont commencé. Le conflit armé opposant Charles VIII, roi de France, et Maximilien d’Autriche a affecté l’abbaye. Une centaine d’années plus tard, les conflits avec la France, sous le règne de Louis XIV, ont occasionné de nouvelles destructions et plus tard des renovations, enfin à la suite de la Révolution française, elle fut supprimée et vendue.

Les bâtiments qui ont survécu au démantèlement forment aujourd’hui un centre culturel pour séminaires, banquets et expositions appartenant à la commune bruxelloise de Forest. L’abbaye et le site sont classés comme monument historique en 1994.

Playlist #ForestSounds2022

Over

Forest Sounds is een open festival dat de omgeving respecteert en de zomer op een feestelijke en gezellige manier afsluit in het prachtige Abdij van Vorst  .
Het festival is een initiatief van het Palais des Sciences (Antitapas Night), BRASS (Centre Culturel de Forest) en de Gemeente Vorst.

LOCATIE

Abdij Van Vorst 
stib Tram – Sint Denis – 32-82-97
Stib Bus – Sint Denis : 50-54-74 – N12
Villo! – 234 – ST DENIS / ST DENIJS – 236-MAISON COMMUNALE DE FOREST/VORST GEMEENTEHUIS

De festivalhoofdingang bevindt zich aan het Sint Denis Plein. Het abdij is gemakkelijk bereikbaar met fiets en openbaar vervoer. Aan de hoofdingang is een fietsparking voorzien.

ABDIJ VAN VORST

In 1105 kreeg Fulgence, de abt van Affligem, de Sint-Denijskerk van Odon, de bisschop van Kamerijk, die toen over de regio heerste. Het jaar erop schonk de kasteelheer van Brussel, Franco d’Aa, een aangrenzend terrein aan Fulgence. Fulgence richtte een vrouwengemeenschap op, die behoorde tot de abdij van Affligem.

In 1238, na heel wat moeilijkheden en veel discussies, werd de priorij van Vorst onafhankelijk en in augustus 1239 werd de eerste abdis aangesteld.
De “Gemeenschap van Adellijke Benedictijnse Dames van Vorst” bestond uit adellijke en/of rijke nonnen die hun persoonlijke eigendommen overdroegen bij hun intrede in het klooster, waardoor de gemeenschap snel kon uitgroeien, onder andere door de aankoop van gronden of gebouwen in de naburige plaatsen…

De gebouwen die de ontmanteling hebben overleefd, zijn nu een cultureel centrum voor seminaries, banketten en tentoonstellingen van de Brusselse gemeente Vorst. De abdij en de site werden in 1994 geklasseerd als historisch monument.

Playlist #ForestSounds2022

Partners

Een Initiatief van

Met de steun van

Label

Ondeursteun ons

Forest Sounds is volledig gratis, en dat is het al sinds de allereerste editie! Dit jaar hebben we een donatiesysteem opgezet om het festival te steunen, aangezien de stijgende kosten een realiteit zijn, waardoor de gratis status van het festival in gevaar komt. Wij willen u een magische dag blijven aanbieden die voor iedereen toegankelijk is. Als u ons wilt steunen, ga dan HIER 💜

Ondeursteun ons

Forest Sounds is volledig gratis, en dat is het al sinds de allereerste editie! Dit jaar hebben we een donatiesysteem opgezet om het festival te steunen, aangezien de stijgende kosten een realiteit zijn, waardoor de gratis status van het festival in gevaar komt. Wij willen u een magische dag blijven aanbieden die voor iedereen toegankelijk is. Als u ons wilt steunen, ga dan HIER 💜

Ondeursteun ons

Forest Sounds is volledig gratis, en dat is het al sinds de allereerste editie! Dit jaar hebben we een donatiesysteem opgezet om het festival te steunen, aangezien de stijgende kosten een realiteit zijn, waardoor de gratis status van het festival in gevaar komt. Wij willen u een magische dag blijven aanbieden die voor iedereen toegankelijk is. Als u ons wilt steunen, ga dan HIER 💜

Facebook Instagram Twitter